Начало »

Артисти

»

Бина Харалампиева

РЕЙТИНГ НА АКТЬОР
Потребители:
РейтингРейтингРейтингРейтингРейтингРейтингРейтингРейтингРейтингРейтинг2/100
Влезте, за да гласувате!

ЗА АКТЬОРА
ГАЛЕРИЯ
ПОСТАНОВКИ
МНЕНИЕ

Бина Харалампиева

Bina Haralampieva

28.02.2014 | teatri.bg

Дата на раждане: 13.03.1948
Място на раждане: Пловдив, България

Бина (Добрина Василева) Харалампиева е родена 13 март 1948 г. в Пловдив.
Завършва режисура при проф. С. Стоянов във ВИТИЗ „Кр. Сарафов” (1970). Дебютира с постановката на „За честта на пагона” – К. Зидаров в РДТ – Смолян (1971).

Работи в РДТ – Смолян (1970 – 1973), ДТ – Габрово (1973 – 1976), ДТ – Ловеч (1976 – 1979), ДТ – Димитровград (1980 – 1987), ДТ – Враца (1987 – 1995, директор 1992 – 1995), режисьор и директор на МГТ „Зад канала” (от 1995).

Постановки: „Цената” – А. Милър, „Сто и четири страници за любовта” – Е. Радзински, „Кралят се забавлява” – по В. Юго, „Без зестра” – А. Н. Островски, „Суматоха” – Й. Радичков, „Змейове” – авторска версия по П. К. Яворов и П. Ю. Тодоров, „М. Бътерфлай” – Д. Уонг, „Венецианския търговец”, „Ромео и Жулиета” – У. Шекспир, „Месец на село” – И. С. Тургенев, „Моята по-голяма сестра” – А. Володин, „Свекърва” – А. Страшимиров, „Старият дом” – А. Казанцев, „Пансион за кучета” – Ю. Дачев, „Живият труп” – Л. Н. Толстой, „Без кожа” – Т. Димова, „Харолд и Мод” – К. Хигинс, „Спускане от връх Морган” – А. Милър, „На хубавия син Дунав” – Д. Ковачевич, „Евроспорт” – Д. Шпиро, „Портретът на Дориан Г. или почтени убийства” – Ю. Дачев, „Опечалена фамилия” – Бр. Нушич, „Шведска защита” – Ж. Галсеран и др.
Носител на национални награди.

„Изниква думата зависимост. Изниква думата независимост. Изниква думата любов. Всяка от тези думи по някакъв начин е свързана с публиката. Обичаш ги и имаш страшна нужда от тях, ненавиждаш празния салон, страхуваш се... Когато публиката влезе се появява онзи страх, че нещо, за което до този момент си мислил, че е самодостатъчно и ти си бил единствения му зрител, се излага на опасност от нахълтването и разрушението, което публиката може да предизвика. Онова, което си градил и в което си вярвал, е станало за теб толкова важно, че си забравил. След това разбираш колко си зависим от това дали между сцената и актьорите ще се получи връзка. Понякога тази връзка е първият смях или чудовищната тишина. Понякога липсата на връзка разбираш по кашлянето, мърдането по столовете... Публиката има свои звуци – цяла звукова партитура! Не виждаш лица... Най-много някакъв тил, който няма лице и е облегнат спокойно назад (значи връзката не е станала) или е леко наведен (ти не си искал да предизвикаш спокойствие).

Аз съм от този вид режисьори, които не могат да гледат своите представления, защото те ме обсебват. И имат нужда от въздух. Трябва да се отделя от тях, за да мога да им бъда полезна. То е като раждането. Когато детето расте в тебе, това са твоите сокове, това си ти. Когато то се роди, ти почваш да го възпитаваш и да насочваш неговия живот в някаква посока. Има твоите гени, следователно от теб не може да избяга. Ако избяга, значи твоите гени са слаби. Разпознавам своите представления и след седемгодишен период. При представленията годините се броят като при кучетата, една година се равнява на три или четири. На седем – то вече е зряло. То има свой самостоятелен живот, свой характер, навици. Аз се опитвам колкото може по-бързо то да прескочи оная възраст, когато все още прави това, което аз искам и да се отдели от мен, да стане независимо. Едно представление за мен не е непременно начин да изразя и заявя себе си, а е начин на живот.”
Из „Бина Харалампиева: За публиката... „, Кремена Димитрова, сп. Homo Ludens, бр. 6-7/2003, с. 77-80.

Коментари (0) | Коментирай

Принтирай |    Изпрати на приятел

Бина Харалампиева

АРТИСТ С НАЙ-ВИСОК РЕЙТИНГ

Август 2014

Топ 25

ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ПОРТРЕТИ

Виж всички

ВСИЧКИ АРТИСТИ

0-9 А Б В Г Д Е Ж З И Й К Л М Н О П Р С Т У ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я

0 - 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z